Vložená investícia do PPC reklám sa vám vráti jedine vtedy, keď sú dôkladne optimalizované, pre to správne publikum a máte v nich systém. V skratke vám prezradíme základnú rutinu, plus ďalšie veci, ktoré by ste si mali zodpovedať predtým, ako pustíte reklamu do sveta. Veríme, že to zvládnete, aj keď nie ste úplný PPC špecialista.
Správa PPC kampaní je spolovice o dôkladnej kontrole a overovaní. Sledujte, ako pri vašich kampaniach fungujú rôzne verzie nadpisov, ktoré obrázky a formáty najviac zabrali… Dajte si pozor na to, aby ste mali aj web, kde posielate zákazníkov optimalizovaný na vybrané kľúčové slová.
No a v neposlednom rade si dôsledne po sebe kontrolujte gramatiku, štylistiku, interpunkciu. Neurobte si hanbu a neodraďte potenciálnych zákazníkov. Dvakrát merajte, až potom režte, respektíve púšťajte reklamu von. Jeden malý detail vám môže pokaziť celé niekoľkohodinové úsilie.
Nezabudnite: Kontrolujte pravidelne nielen svoje reklamy, ale aj vašich konkurentov. Snažte sa od nich v niečom odlíšiť.
Pravidelne sledujte hľadané výrazy, regionálne vyhľadávacie dopyty. Skontrolujte si, či máte v Google Ads reklame dobre konvertujúce kľúčové slová na top pozíciách. Využite tiež longtailové kľúčové slová. Tie vám prinesú kvalitu v podobe zákazníkov, ktorí majú o váš produkt skutočný záujem. Nezabudnite ani na vylučujúce kľúčové slová, zvýšite tým kvalitu svojich kampaní a budete ich zobrazovať len skutočným záujemcom.
Ak využívate remarketing, uistite sa, že reklamy nezobrazujete ľuďom, ktorí už nakúpili. Iba že by ste ich chceli motivovať k ďalšej akcii…
Pri optimalizácii si všímajte aj skóre kvality. Ide o súhrn 3 hlavných faktorov pri kľúčovom slove. Skúsenosť s landing page, očakávané CTR a relevancia k reklame. Čím vyššie skóre kvality pri danom kľúčovom slove, tým nižšia možná cena za preklik a pritom lepšia pozícia.
Nezabudnite: Dajte reklamám čas. Niekedy môže trvať aj 3 až 6 mesiacov, kým sa zistí, čo pre vás funguje najlepšie. Majte trpezlivosť, výsledkom bude vyšší počet relevantných zákazníkov.
Základom je sledovať počet zobrazení, kliknutí, konverzný pomer a samotné konverzie pri Google Ads reklame či PPC reklame na Facebooku v priamej umere s čerpaným budgetom. Oplatí sa vám to? Zamyslite sa aj nad tým, či posielate potenciálnych zákazníkov na relevantnú podstránku. Takisto, či by ste si po dlhšom čase nemali vypracovať novú analýzu kľúčových slov.
Ďalšie otázky, ktorých zodpovedanie vám napovie veľa o (ne)efektivite kampane, sú:
Medzi najobľúbenejšie nástroje na reporting nielen PPC kampaní patrí Data Studio. Prostredníctvom rôznych grafov, prepojených s vašimi tabuľkami s číslami, si viete jednoducho pozrieť, kam ste sa za dané obdobie posunuli. Koľko mala vaša PPC reklama zobrazení, klikov, koľko vám z nej prišlo konverzií. A podeliť sa s týmito výsledkami aj s kolegami na porade.
Nezabudnite: Reportované výsledky by mali byť v prvom rade také, aby ste sa v nich sami vyznali. Vedeli ste, čo konkrétne znamenajú dané čísla, kde sa zobrali dané konverzie a či ste všetky tie ďalšie čísla postrehli aj v reálnom biznise. Majte tiež na mysli faktory ako sezónnosť a prípadné práce či zmeny na webe.
Profesionálna správa a optimalizácia PPC kampane by mala viesť k lepším výsledkom. Ak máte pocit, že sa vám to dlhší čas nedarí, skúste sa obrátiť na odborníkov. U nás v High5 sa vám radi pozrieme na vaše Google Ads i PPC reklamy na Facebooku a spravíme všetko pre to, aby boli efektívne. Pomôžeme aj tým, ktorým sa vôbec nesníva o tom, čo je to presne PPC a čo všetko táto reklama zahŕňa, no predsa by to chceli skúsiť.