Cost per Point (CPP) je ukazovateľ, ktorý vyjadruje náklady na dosiahnutie 1 % cieľového segmentu v rámci mediálnej kampane. Ide prakticky o cenu nákupu jedného bodu v rámci sledovanej cieľovej skupiny. Tieto body sú vyjadrením účinnosti a efektivity reklamnej stratégie. Médiá, ako televízia, tlač, rádio atď., majú stanovené sadzby, ktoré určujú cenu dosiahnutia tohto jedného percenta cieľovej skupiny. Hlavným cieľom tohto hodnotenia je zistiť, či sú náklady na dosiahnutie cieľovej skupiny primerané. Podnik by mal vyhodnotiť, či investuje viac, ako je potrebné na dosiahnutie požadovaných mediálnych cieľov, a tiež, či potrebuje zvýšiť svoje investície na dosiahnutie lepších výsledkov. Stanovené sadzby umožňujú rýchle a ľahké vypočítanie nákladov na reklamnú kampaň, čo umožňuje efektívne plánovať svoj rozpočet. Napriek stanoveným sadzbám neexistuje žiadna istota, že cieľová skupina naozaj uvidí reklamu, a preto v niektorých prípadoch môže byť dosiahnutie cieľového publika menej účinné, než bolo pôvodne očakávané.