Česká Mincovňa má silnú pozíciu na trhu predaja zlata a investičných mincí, hlavne v Českej republike. V Čechách razia nielen všetky obežné mince, ale aj všetky české pamätné mince a množstvo vlastných pamätných, investičných a darčekových produktov z drahých kovov. Na slovenskom trhu pôsobia už nejaký ten rok a rozhodli sa riešiť aj komplexne marketing. Výber agentúry teda padol na nás a my sa tešíme, že sa zaradili do nášho portfólia – môžeme tvrdiť, že spokojných klientov.
Klientovi spravujeme Google kampane, Facebook ads a SEO. Spoluprácu sme začali v januári 2023. Na čom sme v rámci SEO pracovali?
Po prevzatí projektu bolo vidno, že SEO sa nikto nevenoval, organická návštevnosť bola relatívne malá, niečo okolo priemernej návštevnosti v januári 23 na úrovni 72 návštev, rankovali sa nepodstatné KW.
Na úvod pri začatí projektu som samozrejme vytvorila kompletný SEO audit, kde sa získali informácie o technických problémoch na webe, On page a Off page SEO faktoroch. Značné technické problémy som rozanalyzovala, určila im priority a postupne začala na vylaďovaní a teda SEO optimalizácii. Určite nechýbala ani kvalitná analýza kľúčových slov, z ktorej som získala relevantné kľúčové slová a tak isto aj nápady na obsah na web.
Počas projektu sa pravidelne venujeme najmä týmto činnostiam:
Poďme sa teda pozrieť na konkrétne čísla!
Priemernú mesačnú návštevnosť som SEO aktivitami zvýšila o 1700%
Ale vlastne, nadpis uvediem na pravú mieru: Česká Mincovňa nerástla z 0 na 100, ale zo 72 na 1275 priemerných mesačných návštev 😀
zdroj: Ahrefs.com
Pozície KW
zdroj: Ahrefs.com
Tu môžeme vidieť, že KW rástli pozične a navyše sa navýšil aj objem indexovaných KW. Zároveň relevancia KW sa obmenila a začali sme sa zobrazovať na strategicky dôležité KW.
Pozrime sa teda na konkrétne KW, ktoré Českej Mincovni na konci januára 23 prinášali najväčší traffic.
zdroj: Ahrefs.com
A ako vyzerá traffic aktuálne, a ktoré KW ho prinášajú?
zdroj: Ahrefs.com
Môžem teda zhodnotiť, že za daný čas sa nepodarilo len zvýšiť traffic, ale aj pozdvihnúť kvalitu KW na popredných pozíciách. A hlavne sú to KW, ktoré sú pre klienta veľmi prínosné a strategicky dôležité. Všimnite si aj počet KW, ktoré sa celkovo rankovali na web v januári 23, čo bolo v počte 471 a v máji 24 ich už bolo 1225. Pekný nárast, hodnotím skromne B-) .
Medziročné porovnanie kliknutí v 5/23 vs 5/24 KW obsahujúcich zlato
Pri porovnaní som zistila, že kliknutia na webe sa medziročne zvýšili o cca 170%
Naša spolupráca s Českou Mincovňou priniesla skvelé výsledky, ktoré potvrdzujú správnosť našej SEO stratégie a dôkladnej práce. Pravidelné aktivity ako tvorba obsahu, optimalizácia textov, interný a externý linkbuilding, umožnili dosiahnuť výrazné zlepšenia.
Výsledkom mojej práce je nárast priemernej mesačnej organickej návštevnosti o 1700%. Okrem toho sa podarilo umiestniť kľúčové slová, ktoré sú pre klienta strategicky dôležité, na popredných pozíciách.
Naša práca tak priniesla konkrétne a merateľné výsledky pre Českú Mincovňu, čo je pre nás najväčšou odmenou a potvrdením správnosti nášho prístupu k SEO optimalizácii.
Už teraz sa tešíme kam bude naša spoločná spolupráca ďalej smerovať a ako posunieme klienta vyššie a vyššie v pozíciách. Ak chcete aj vy (nielen) organicky rásť, neváhajte sa obrátiť na špecialistov z High5.