Efektívna reklama na Facebooku

Návod, ako ju správne vytvoriť, nastaviť a zacieliť

Facebook je živá sociálna sieť, ktorá je na Slovensku stále najnavštevovanejšia. Je preto skvelou voľbou, ak sem nasmerujete aj vašu reklamu

Facebook reklama patrí v súčasnosti medzi tie najefektívnejšie. Jej nastavenie vám po zopár týždňovej praxi zaberie minimum času a výsledky vás môžu milo prekvapiť. Je však potrebné, aby obsahovala všetky potrebné atribúty. Ktoré sú to?

Ideálna Facebook reklama – ako by mala vyzerať a čo všetko obsahovať 

Ak už máte facebookovú stránku i landing page vyšperkované do najmenšieho detailu a založený účet v Business manageri, ostáva už len pustiť sa do praxe tvorenia reklamy. Aká by mala byť tá ideálna?

    • Stručná a výstižná (menej je viac, nikto sa vám nechytí na rozvláčne reklamy),
  • kreatívna, originálna (chce to myšlienku, pointu),
    • 125 znakov pre text, 25 znakov pre titulok a 30 znakov pre popisok,
    • jednotný štýl komunikácie (pozor na jazyk, ton of voice, mix tykania a vykania), 
    • myslite na cieľovku, pre koho píšete (určite nie pre všetkých),
  • vypichnite tie najdôležitejšie informácie, zmieňte benefity (a zvýraznite ich v reklame),
  • vyzvite k akcii, povedzte ľuďom, čo majú robiť, použite vhodné call to action (CTA tlačidlá jednoducho vyberte pri vytváraní reklamy pod možnosťou „výzva k akcii“).

Formát a umiestnenie Facebook reklamy

Najpoužívanejšími formátmi tohto druhu reklamy sú Image a Carousel. V prvom prípade ide o kombináciu pútavého obrázku a textu. Jednoduchý formát, ktorý však pri podcenení môže byť aj celkom slušným prepadákom. V druhom prípade môžete pomocou formátu predviesť v jednej reklame až 10 produktov. Carousel je dobrým riešením pre hotely či kozmetické spoločnosti.

 

Dosť sa používajú aj video reklamy, kolekcie – pozostávajúce z hlavného obrázka a 4 ďalších z produktovej galérie, dynamické reklamy – podsúvanie vybraných produktov potencionálnym zákazníkov, a medzi mladými sú v súčasnosti populárne stories. A ak sa rozhodnete spraviť z organického príspevku reklamu, pôjde o sponzorovaný príspevok.

Každý inzerent si zvolí i umiestnenie, kde chce zobrazovať svoje reklamy. Nastaviť si môžete buď automatické – Facebook automaticky vyberie odporúčané umiestnenia na základe vašich nastavených cieľov a reklamy, alebo vlastné – v ponuke je celkovo 6.

Správne cielenie Facebook reklamy

Z hľadiska See, Think, Do, Care modelu sa Facebook reklama zameriava na prvé tri fázy zákazníckeho nákupného procesu. Účelom tak môže byť: 

  1. Budovanie povedomia (See) – tvoriť povedomie o značke, kedy sa na základe algoritmu reklamy ukazujú ľuďom, ktorí si ich pravdepodobne zapamätajú, alebo dosah, kedy sa reklama zobrazuje čo najväčšiemu počtu ľudí zo zvoleného cieľového publika v rámci určeného rozpočtu. 
  2. Zvažovanie (Think) – touto fázou môžete zvýšiť návštevnosť a poslať ľudí z reklamy na web, do aplikácie či udalosti. Ďalej získať interakcie (like na stránku, či reakcie na príspevky. Alebo zvoliť inštaláciu aplikácie, pozretie videa, generovanie potenciálnych zákazníkov na povzbudenie k akcii. 
  3. Konverzia (Do) – zadajte si ako cieľ konverzie a Facebook sa následne snaží zobrazovať reklamy ľuďom, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou vykonajú nejakú akciu. Urobia nákup, vložia si produkt do košíka, vyplnia formulár… 

Rozmyslite si teda dôkladne, čo presne chcete dosiahnuť a podľa toho zvoľte správnu stratégiu cielenia reklamy.

Ako si vytvoriť tie správne publiká?

Najprv si definujte, kto presne je vaše cieľové publikum. Určite nespúšťajte reklamu len tak bez rozmyslu na všetkých. Nezískali by ste žiadne dáta do budúcna na tvorbu ďalších online kampaní, o konverziách ani nehovoriac. Rozdeľte si cielenia na užívateľov tak, aby sa navzájom neprekrývali a boli jedinečné. 

Cieľové publikum si môžete určiť podľa geografických údajov, veku, pohlavia, demografických údajov (vzdelanie, životné udalosti, vzťah, zamestnanie…), záujmov a správania. Takisto môžete využiť vlastnú e-mailovú databázu a vytvoriť z nej tzv. podobné publikum. Toto sa bude maximálne podobať správaniu užívateľom vo vašej databáze. 

Nastavte si Facebook Pixel

Slúži pre pokročilejšie cielenie, pomáha vám merať, optimalizovať a zostavovať okruhy užívateľov pre reklamné kampane na Facebooku. Treba ho nahodiť priamo do kódu stránky. Či už cez programátora, alebo online nástroj Google Tag Manager. Vďaka pixelu môžete inak pracovať užívateľmi, ktorí navštívili vaše stránky. Môžete postupne vylučovať tých, ktorí vykonali požadovanú akciu. Vďaka nasadenému pixelu si tiež môžete vytvoriť remarketingové publikum. Teda mať pokope zoznam užívateľov, ktorí už váš web navštívili a primäť ich k dokončeniu akcie.

Ako si správne nastaviť budget?

Cena Facebook reklamy je založená na aukčnom systéme platby, čo znamená, že nie je presne definovaná cena, za ktorú sa zobrazí. Vieme však, čo ju ovplyvňuje: čas a deň v týždni (v najfrekventovanejšej hodine alebo dni sú ceny vyššie), nastavenou priemernou cenou, vybraným umiestnením, relevanciou, publikom, konkurenciou.

Pri spustení a optimalizácii reklamy vždy dbajte na správne nastavenie rozpočtu a cenovej stratégie (cena za kliknutie, zobrazenie, akciu). Aby sa vám nestalo, že miniete omnoho viac než ste plánovali. Zo začiatku môžete nechať Facebook riešiť tieto veci za vás prostredníctvom CPM modelu. Bude brať do úvahy vaše nastavené podmienky a ciele.

Najčastejšie problémy a otázky

  1. Stalo sa vám už niekedy, že vám Facebook zablokoval účet pre reklamu? Na ktoré veci si dať pozor, aby neboli vyhodnotené ako nevhodné a nestalo sa vám to? Patria sem napríklad diskriminácia, nenávistný obsah, propagácia drog či zbraní, sexuálny podtón, nedôveryhodné lákavé zisky. Dajte si pozor aj na vyjadrovanie  – gramatika, vulgarizmy. Obmedzujú sa tiež alkohol, zoznamky, hazardné hry, obchod s kryptomenou. Mimo porušenia týchto práv môže blokáciu účtu spôsobiť tiež zlý ohlas používateľov alebo prihlasovanie z veľkého množstva IP adries. Facebook to následne vyhodnotí ako podozrivé. Riešením je najprv nájsť príčinu, potom môžete pristúpiť ku žiadosti o odblokovanie prostredníctvom formuláru.
  2. A ako je to s Facebook reklamou a dph? V prípade, že nakupujete reklamu na sociálnej sieti pre podnikateľské účely, Facebook vám vystaví faktúru na vaše IČO s čiastkou bez DPH. Pokiaľ reklamu na Facebooku nakupujete pre osobné nepodnikateľské účely, bude vám vystavená čiastka už s DPH. Po zaplatení faktúry nemáte ďalšie povinnosti. 
  3. Potrebujete A/B testing, aj keď poznáte svoju cieľovku a vaša reklama na nich funguje? Áno, lebo vďaka nemu možno zistíte, ako sa dá ušetriť za ceny za kliknutie a získate vyšší počet akcií. Testujte cielenia, obrázky, nadpisy i texty reklám, umiestnenie.
  4. Kam chcete dostať potenciálneho zákazníka? Najčastejšími cestami sú landing page, konkrétny produkt na stránke, facebookový profil, udalosť, aplikácia. Nezabudnite tiež na to, že okrem samotnej reklamy, aj táto finálna destinácia musí byť optimalizovaná pre cieľovú skupinu. 

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44
Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53
821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44, Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53, 821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596
© 2024 Vytvorené so ❤️ marketingovou agentúrou High5
High Five studio s.r.o.
Ochrana osobných údajov a podmienky