Kľúčové slová v Google Ads reklame

Presná, frázová, voľná zhoda a ich aktuálne zmeny

Potrebujete si upratať v tom, aké sú aktuálne možnosti zhôd kľúčových slov v Google reklame? Ako vyzerajú presná, frázová a voľná zhoda po novom? Čo Google mení a ako to ovplyvní váš biznis?

Kľúčové slová v Google Ads sú jednou z najdôležitejších vecí, na ktoré sa zameriavame pri správe reklamy. Rozhodujú o tom, komu a kedy sa zobrazujú. Práve jednotlivé kategórie zhôd určujú mieru a hranicu. Správnym nastavením máte všetko vo vlastných rukách.

Aké zhody kľúčových slov v Google Ads poznáme?

Čo sú kľúčové slová a aká je ich úloha vo vyhľadávačoch isto ovládate ľavou-zadnou. Trochu komplikovanejšie je to s nimi pri reklamách. Tu sa treba viac vzdelávať a pravidelne sledovať zmeny. Najmä tie zmeny 🙂 Aby sme to zosumarizovali, kľúčové slová umožňujú priradenie vašich reklám k výrazom, ktoré ľudia vyhľadávajú. Typy zhody kľúčových slov určujú, nakoľko musí kľúčové slovo zodpovedať hľadanému výrazu používateľa, aby sa zvážila jeho účasť v aukcii. 

Presná zhoda

Môžete ju použiť vtedy, ak sa chcete zamerať na konkrétne používateľské vyhľadávania. Napríklad, ak sa vaše služby zameriavajú na stavebné práce, užívateľom sa zobrazíte pri zadaní presných kľúčových slov „stavebné práce”, „stavba domu”, či  „stavba plotu”.

Frázová zhoda

Zabezpečí zobrazovanie reklám vo vyhľadávaniach, ktoré obsahujú význam vášho kľúčového slova. Povedzme napríklad, že sa venujete strihaniu psov a máte na túto službu zameranú reklamu s použitím frázovej zhody. Užívatelia objavia vašu reklamu, ak budú hľadať frázy s obsahom vášho kľúčového slova „kde sa objednať na strihanie psovalebo „kde nájsť firmu na strihanie psov.

Voľná zhoda 

V minulosti platilo, že ak ste si nastavili reklamy takto, zobrazovali sa vám vo vyhľadávaniach súvisiacich s vaším kľúčovým slovom. Napríklad, ak ste mali reklamu na zdravé potraviny, užívateľom ste sa mohli objaviť aj vtedy, keď do Googlu napísali: „kvalitné bio potraviny”. Od poslednej aktualizácie sa však voľná zhoda riadi rovnakou logikou ako presná zhoda. Teda uprednostnením identického kľúčového slova. Takže takýmto zacielením dosiahnete rovnaké výsledky ako vo frázovej alebo presnej zhode.

Nezabúdajte ani na vylučujúce kľúčové slová

Aby sa vaša Google Ads reklama zobrazovala relevantne, je treba zaradiť aj vylučujúce kľúčové slová. Pomocou nich eliminujete vyskakovanie vašich ponúk na nesúvisiace výrazy. Príkladom môže byť napríklad obchod so športovým oblečením. Pokiaľ v ňom nepredávate lyže, pridajte toto slovo do vylučujúcich.

Čo priniesla nová aktualizácia Google Ads reklamy?

Prvé zmeny vo voľnej i frázovej zhode sa spustili už vo februári 2021. Najprv sme mohli postrehnúť, že frázová zhoda zahŕňa aj funkcie modifikátora voľnej zhody. Teda kľúčové slová priradené frázovou zhodou a kľúčové slová s modifikátorom voľnej zhody sa začali priraďovať rovnako. Od minulého leta sme sa museli definitívne rozlúčiť s obľúbenou modifikovanou voľnou zhodou. Účelom bolo zjednodušenie oslovenia správnych zákazníkov vo vyhľadávaní (povedal Google :)).

Pozitíva a negatíva

Ako pozitívum môžeme brať priradenie toho najrelevantnejšieho kľúčového slova ku každému vyhľadávaniu. Lievik sa nám teda stenšil. Google si od toho sľubuje lepšiu kontrolu nad zhodou s vyhľadávaním, väčšiu kontrolu nad tým, odkiaľ prichádza traffic, a nakoniec relevantnejšiu a výkonnejšiu návštevnosť zadaním menšieho počtu kľúčových slov. Na druhej strane si však musíme zvykať na obmedzenie viditeľnosti v prehľade hľadaných výrazov.

Odporúčania na záver

Ak chcete mať výkonnú reklamu, spĺňajúcu najnovšie aktualizácie, Google support odporúča:

  • Pri používaní viacerých typov zhôd použite menej kľúčových slov pre väčšiu návštevnosť. 
  • Vytvorte si tematicky zhodné reklamné skupiny. 
  • Posvieťte si viac na vylučujúce kľúčové slová v Google Ads, ich počet môže byť vyšší.
  • A v neposlednom rade si viac všímajte odporúčania vo vašom Google Ads účte.
Adam Dzurenda
V High5 pôsobím ako PPC špecialista. Moje denné aktivity zahŕňajú analýzu nových trendov, prispôsobovanie reklamných kampaní podľa potrieb našich klientov a zabezpečovanie, aby každá investovaná koruna priniesla maximálny výnos. Môj prístup k PPC je kombináciou dátových analýz a praktických skúseností, čo mi umožňuje prinášať konzistentné výsledky.

Obsah

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44
Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53
821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44, Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53, 821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596
© 2024 Vytvorené so ❤️ marketingovou agentúrou High5
High Five studio s.r.o.
Ochrana osobných údajov a podmienky