Dosah alebo aj reach, meria celkový počet jednotlivcov, ktorí aspoň raz zaznamenali váš obsah, reklamu alebo informáciu. Čím vyšší je dosah, tým väčší je počet ľudí, ktorí reklamu vidia. Frekvencia zase predstavuje koľkokrát jednotliví používatelia vidia alebo počujú vašu reklamu. Dosah a frekvencia majú nepriamu súvislosť, čo znamená, že zvýšením frekvencie sa dosah znižuje a naopak. Hlavným cieľom každej reklamy je dosiahnuť optimálny balans medzi týmito dvoma metrikami. Aby sa používateľ zarátal do metriky dosahu, musí buď stráviť stanovený minimálny čas online (napríklad 5 minút) alebo mať relatívny podiel na celkovom čase strávenom na platforme (napríklad 40% relácií).
Na platformách sociálnych médií sa reach často delí na organický dosah, ktorý zahŕňa prirodzené zobrazenie obsahu, platený dosah, ktorý je dosiahnutý prostredníctvom platenej reklamy, a virálny dosah, ktorý zahŕňa interakcie a zdieľanie obsahu medzi užívateľmi. Efektívne sledovanie reachu môže pomôcť marketérom pochopiť účinnosť ich kampaní a zlepšiť ich stratégie na dosiahnutie cieľov.