SEM, čo znamená Search Engine Marketing, predstavuje súbor marketingových aktivít vykonávaných vo vyhľadávačoch a patrí medzi najúspešnejšie stratégie online marketingu. SEM sa delí na tri základné oblasti. Prvou z nich je SEO – Search Engine Optimization, druhou sú PPC systémy a tretia oblasť sa venuje preferovaným výsledkom. SEO je bezplatná forma SEM, ktorá využíva rôzne techniky na zlepšenie viditeľnosti webových stránok vo vyhľadávačoch ako zvonku, tak aj zvnútra. Platenou formou SEM sú najmä PPC (Pay Per Click) kampane, ktoré zahŕňajú sponzorované odkazy umiestnené priamo vo výsledkoch vyhľadávačov. Okrem textového obsahu sa v súčasnosti čoraz častejšie využívajú aj obrázkové produktové reklamy, známe ako Google Shopping. Úlohou marketingu vo vyhľadávačoch je obvykle získať návštevníkov na webové stránky inzerenta z vyhľadávačov (Google, Bing, Seznam) alebo z katalógov (Zoznam, Azet…). Druhotne potom marketing vo vyhľadávačoch prispieva k posilňovaniu značky a budovaniu povedomia o firme a jej produktoch. Výhodou SEM je, že jeho efektivitu je možné neustále monitorovať a optimalizovať, čím sa dosahuje maximálny výkon marketingových kampaní.