Správne písanie titulkov: 4 najčastejšie chyby, ktorým sa vyvarovať

Patrik Belanec 16. septembra 2022 0 Komentáre

 

Myslíte si, že vám písanie titulkov ide? Snažíte sa, aby boli pútavé a pritom spĺňali aj pravidlá SEO? A čo štylistika a nejaké tie novinárske pravidlá? Odhalíme vám zopár najčastejších zaužívaných chýb a omylov, ktorých sa možno tiež dopúšťate. Vyvarujte sa im a buďte o niekoľko krokov bližšie k tomu, ako písať dobré a správne titulky.

 

 

1. Bodka v titulku

Tak toto vidíme často. Na mnohých portáloch i weboch. Mýlia si nadpis s klasickou vetou. A do toho veru bodka nepatrí. Tak ak nechcete stratiť svoju profesionalitu a zbytočne vypichovať oči gramaticky a štylisticky zdatným čitateľom a potenciálnym zákazníkom, toto im nerobte 🙂 Je to jedno zo základných pravidiel písania titulkov.

Pokiaľ sa váš titulok skladá z dvoch častí predeľte ho namiesto bodky radšej pomlčkou alebo dvojbodkou. Prípadne stavte na hlavný nadpis a podnadpis. No každopádne, za poslednou vetou nikdy bodku nedávajte. Viac vám napovie aj jazyková poradňa.

 

2. Zbytočne komplikovaný a príliš dlhý

Snažili ste sa zaujať a vtesnať všetky tromfy do tých cca 60 znakov, no nejako sa vám to vymklo spod kontroly? Okrem toho, že stratíte čitateľov, lebo sa všetko podstatné dozvedia už z titulku, to tiež dobre nevyzerá, o SEO pohľade ani nehovoriac. Skrátka, totálny fail, čo sa týka obsahového marketingu. Titulok by mal mať jasné posolstvo, navnadiť a povzbudiť k ďalšiemu čítaniu. Informácie následne rozviniete v meta description, perexe a v tele článku.

 

3. Senzácia za každú cenu a rušivá interpunkcia

Keď to preženiete, nik vám na to nenaletí. Bude tušiť pod tým všetkým omnoho fádnejší obsah alebo nevýraznú ponuku. Neinšpirujte sa bulvárom, nehroťte to s výberom udičkových slov a výkričníkmi. Myslite na to, že menej je niekedy viac. Navyše, takéto titulky vôbec nebudú pôsobiť profesionálne. Upozorniť, zvýrazniť, vytvoriť niečo clickbaitové, to áno. Ale všetko s citom a vkusne. Myslite na to pri písaní titulkov.

 

4. Bez kľúčového slova

Možno ste vsadili na to, že ich stačí mať v texte riadne prelinkované a titulok ste vôbec neriešili. Omyl. Toto je pre Google jeden z top SEO parametrov. A aj vaši čitatelia či záujemcovia o vaše produkty a služby sa ku vám ľahšie dostanú. Čiže vybrať jedno hlavné kľúčové slovo a mať ho v titulku (H1 aj title) je alfou a omegou. Nezabúdajte na to pri obsahovom marketingu.

 

Hľadáte viac podobného obsahu alebo potrebujete poradiť v oblasti contentu, SEO a reklám? Navštívte web agentúry High5, prečítajte si naše blogové texty, alebo rovno využite možnosť konzultácie zdarma a zistite, čo potrebujete.

NapísalPatrik Belanec

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.