Top trendy pre PPC reklamu v roku 2022 alebo na aké zmeny sa pripraviť?

Čo je to PPC reklama už viete nejaký ten rôčik, no snažíte sa v tejto oblasti stále zlepšovať? Chcete z PPC reklamy na Google vyťažiť čo najviac? Hľadáte nové spôsoby a inšpiráciu, ako ju tvoriť? Pozrite sa, čo funguje v roku 2022. Tento typ reklamy sa neustále vyvíja a jej potenciál, čo sa týka návštevnosti a konverzií, rastie. Netreba však zaspať na vavrínoch, ale neustále sledovať zmeny. Aby vám niečo neušlo a potom ste neprišli o zisky…

Responzívne reklamy vo vyhľadávaní Google

Ide o jeden z najflexibilnejších formátov PPC reklamy v Google. Vďaka nej majú inzerenti možnosť vytvoriť reklamu s viacerými textami (až 15 nadpisov a 4 popisy). Takto bude aj zdelené posolstvo relevantnejšie. Napríklad aj často využívanej Performance max kampani.

A ako to funguje? Google vykoná test a vyberie najlepšiu kombináciu nadpisov a popisov pre cieľové publikum. Ušetríte tak čas na vlastné testovanie, oslovíte viac potenciálnych zákazníkov, získate väčšie množstvo kliknutí a konverzií.

Hlasové vyhľadávanie PPC reklám v Google

V súčasnosti hrá významnú úlohu hlasové vyhľadávanie nielen v organike, ale aj pri PPC reklamách. Na začiatku roka 2022 bol predpoklad, že ho bude pri online nakupovaní využívať najmenej polovica užívateľov. A toto číslo pôjde ešte hore. Zacieľte teda presne na takýchto zákazníkov a môžete sa tešiť na výsledný efekt. Nezabúdajte, že pôjde prioritne o mobilné zariadenia, longtailové kľúčové slová a otázky.

Automatizácia PPC reklamy na Google

Spoľahnite sa na nástroje strojového učenia, ktoré plne automatizujú prácu s PPC reklamou v Google. Dokážu napríklad vybrať najlepšie stratégie pre rôzne ciele, nastaviť reklamy tak, aby získavali čo najvyšší počet konverzií, vytvárať správy o výkone reklám zastaviť tie málo výkonné…

Inteligentné rozoznávanie kľúčových slov a detailnejšie zacielenie

Nástroje Google sú pri kľúčových slovách čoraz inteligentnejšie. Nejde tak len o samotné výrazy, ale i o to, čo znamenajú. PPC reklama v Google sa môže zobraziť aj keď obsahuje význam kľúčového slova. Nelámte si hlavu ani nad striktným slovosledom. Google už pri dopyte užívateľa vie rozoznať, či na poradí slov v reklame záleží alebo nie.

Venujte pozornosť tiež kontextovému zacieleniu. Ukážte Google, že sa chcete prezentovať len so stránkami disponujúcimi relevantným obsahom. 

Zacielenie na témy vám zase umožní zobraziť vašu reklamu vedľa vami zvoleného obsahu. Google zoskupuje webové stránky do rôznych skupín a vy si môžete vybrať, kde sa chcete nachádzať.

Diverzifikácia reklamných kanálov

Pokiaľ by ste radi oslovili väčšie množstvo potenciálnych zákazníkov, diverzifikácia tu hrá dôležitú rolu. Zasiahnite tých potenciálnych nielen na Google a Facebooku, ale stiahnite niektorých i z Instagramu, Twitteru, či TikToku.

Ads Data Hub 

Po ukončení sledovania kampaní na YouTube pomocou pixelov tretích strán sa k slovu dostáva Ads Data Hub. Vďaka tejto službe môžete prispôsobiť prístup k marketingovému meraniu svojim jedinečným obchodným potrebám. Pomôže s účinnosťou reklám na všetkých veľkostiach obrazovky, bez obmedzení.  Efektivita reklamy tak vzrastie, oceníte to i pri optimalizácii kampaní. Navyše, výsledky zo služby Ads Data Hub sú agregované do skupiny používateľov, čo Googlu umožňuje poskytovať úplnejšie údaje a zároveň zachovávať súkromie koncových užívateľov.

Údaje prvej strany namiesto cookies

Získavaniu informácií o užívateľoch prostredníctvom cookies onedlho odzvoní. Hoci digitálny marketing je od nich závislý, ochrana osobných údajov je neúprosná. Takže sa to začína obmedzovať. Aby ste čoskoro neostali len tak bezradne sedieť nad svojimi reklamnými kampaňmi, je dobré si vopred nájsť účinnú alternatívu. A ňou sú tzv. údaje prvej strany. Ide o informácie, získané od zákazníkov, ktorí navštívili vašu stránku, vlastnia váš výrobok, využívajú vaše služby, používajú vašu aplikáciu… Tieto zbierate a zhromažďujete na vašich stránkach, obchodoch, aplikáciách. Viete tak získať informácie, na ktorých vystaviate ďalšie kampane. 

Potrebujete pomoc pri PPC reklame alebo pri SEO kampani? Prípadne oboje? Nech už je akokoľvek, skúste sa obrátiť na našich odborníkov z High5 a SEO nadšencov zároveň, radi vám poradia a usmernia váš online biznis.

Adam Dzurenda
V High5 pôsobím ako PPC špecialista. Moje denné aktivity zahŕňajú analýzu nových trendov, prispôsobovanie reklamných kampaní podľa potrieb našich klientov a zabezpečovanie, aby každá investovaná koruna priniesla maximálny výnos. Môj prístup k PPC je kombináciou dátových analýz a praktických skúseností, čo mi umožňuje prinášať konzistentné výsledky.

Obsah

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44
Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53
821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44, Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53, 821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596
© 2024 Vytvorené so ❤️ marketingovou agentúrou High5
High Five studio s.r.o.
Ochrana osobných údajov a podmienky