Top trendy v e-mail marketingu pre rok 2025

Pripravte sa na revolúciu v e-mail marketingu. Zase? Zase. E-mail marketing totižto zostáva na vrchole relevantnosti aj v ďalšom roku. Vitajte vo svete, kde e-mail marketing stretáva umelú inteligenciu, využíva dáta z vášho webu a buduje vašu značku.

Omnichannel prístup

Email marketing bude čoraz viac integrovaný s inými kanálmi digitálneho marketingu, ako sú sociálne médiá, mobilné appky a web. 

Omnichannel stratégia vám umožní vytvárať bezproblémovú zákaznícku cestu a zlepšovať celkovú zákaznícku skúsenosť pri prechádzaní medzi rôznymi platformami. A popritom budovať vašu značku.

Čo si pod tým predstaviť? 

Váš zákazník videl reklamu na Facebooku, ktorá ho pobavila a zároveň niečo naučila. Následne sa prihlásil na odber newslettrov, lebo chcel dostávať viac vtipne podaných tipov a o pár týždňov sa rozhodol pre nákup. Mesiac po nákupe mu prišiel e-mail s dotazníkom spokojnosti. Tento e-mail mu prišiel bez akéhokoľvek obrázka, v e-maili ste mu vykali a celý e-mail bol strohý (a nudný!). Váš spokojný zákazník tento e-mail prehliadol (ani si nevšimol od koho mu vlastne prišiel, lebo tam chýbali brandové prvky), hodil ho do koša a vy ste prišli o jedinečnú možnosť získať pozitívnu recenziu. A teraz si predstavte, že by ste tento e-mail vyladili tak, aby bol v súlade s vašou komunikáciou a brandom, ktorý ste nastavili naprieč ostatnými kanálmi. CINK! Máte novú pozitívnu recenziu.

Integrácia s AI a automatizácie

Umelá inteligencia a automatizácia budú hrať ešte významnejšiu úlohu v tvorbe a optimalizácii e-mailových kampaní. AI môže napríklad pomôcť identifikovať optimálne časy odoslania emailov – túto užitočnú funkciu už môžete využívať vo väčšine obľúbených e-mail marketingových nástrojoch.

Automatizácie vám zase pomôžu udržiavať so zákazníkmi pravidelný kontakt a zvýšiť ich lojalitu.

Ako premeniť jednorazových zákazníkov na verných? 

Zistili ste, že vaši verní zákazníci nakupujú každé tri mesiace, ale máte problém s tými, ktorí u vás uskutočnili iba jeden nákup? Vyskúšajte reaktivačnú automatizovanú kampaň, ktorá sa odošle všetkým, čo u vás nenakúpili viac ako 4 mesiace a ponúknite im napríklad 5% zľavu

Potom už len sledujte ako sa počet vašich verných zákazníkov zvyšuje. Bez práce navyše. Raz ste automatizáciu nastavili a potom už len zbierate ovocie.

Dôraz na ochranu súkromia a transparentnosť

Vzhľadom na posilňujúce sa regulačné požiadavky EÚ na ochranu údajov a súkromia sa firmy budú snažiť získať dôveru príjemcov prostredníctvom transparentnosti a lepšej kontroly nad tým, aké údaje sa zdieľajú a ako sa používajú. Taktiež to zahŕňa jasné a jednoduché možnosti odhlásenia sa z odberu. Dajte si pozor, či máte na webe jasne a zrozumiteľné definované podklady ohľadom spracúvania osobných údajov.

Segmentácia a hyperpersonalizácia obsahu

Analyzujte a segmentujte. Nikto nechce dostávať stovky generických e-mailov. Použite oslovenie v úvode e-mailu, alebo pošlite nerozhodným zákazníkom e-mail s opusteným košíkom a ukážte v tomto e-maile produkty, ktoré sa nevedia dočkať svojho nového majiteľa.

príklad personalizovaného oslovenia v newsletteri

Miera otvorenia je čoraz menej spoľahlivá metrika, avšak prekliky na web (máte nastavené UTM parametre???) sú 100% spoľahlivé. Poslali ste newsletter a všimli ste si, že mnoho ľudí na jeden konkrétny produkt, no len zlomok z nich dokončil nápad? Vysegmentujte si týchto klikačov, odfiltrujte tých, čo nakúpili a pošlite im personalizovanú follow-up kampaň.

Mobilné zobrazenie a dark mode

Keďže čoraz viac e-mailov je otváraných na mobilných zariadeniach, aj z vlastných skúseností môžeme portvrdiť, že ⬇️

optimalizácia pre mobilné zariadenia bude úplne nevyhnutná. 

A teraz sa nebavíme len o newslettroch a B2C segmentoch v e-commerce. B2B segment a podnikatelia trávia obrovské množstvo času pracovnými cestami a aj váš e-mail pravdepodobne čítajú na mobile. Dajte si preto skutočne záležať a testujte, aby sa váš newsletter dobre čítal aj so zapnutým dark mode a na mobile a sledujte v reportoch e-mailingových nástrojov, na akých zariadeniach sa vaše newslettre zobrazujú.

Záverom

E-mail marketing aj v roku 2025 zostáva kľúčovým nástrojom pre budovanie značky a zlepšenie zákazníckej skúsenosti prostredníctvom omnichannel stratégií a integrácie s modernými technológiami ako AI a automatizácia. Určite odporúčame firmám, ktoré by mali klásť dôraz na transparentnosť, ochranu údajov a segmentáciu obsahu, čím sa zvýši efektivita a personalizácia ich kampaní. Optimalizácia pre mobilné zariadenia a prispôsobenie pre dark mode sú už must have na zvýšenie angažovanosti a interakcie zákazníkov. Implementáciou týchto stratégií môžete transformovať jednorazových zákazníkov na verných klientov a efektívne zvyšovať svoje tržby bez potreby dodatočnej práce. Ak sa predsa len na tvorbu email marketingu necítite, neváhajte sa ozvať nám do High5! Radi vám pomôžeme 🙂 .

Kristián Mockovčiak
Som špecialista na content a baví ma implementovať viackanálové obsahové stratégie (či už ide o sociálne siete, e-mail marketing alebo iné platformy). Najradšej sa podieľam na kreatívnych kampaniach, ktoré zaujmú, angažujú cieľovú skupinu a zároveň budujú dlhodobý vzťah k značke.

Obsah

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44
Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53
821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44, Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53, 821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596
© 2024 Vytvorené so ❤️ marketingovou agentúrou High5
High Five studio s.r.o.
Ochrana osobných údajov a podmienky