Každý marketér či prevádzkovateľ eshopu sa už stretol so situáciou, keď pocítil frustráciu pri poklese konverzií a výkonu kampaní ako takých. Klesajúce konverzie môžu byť nepríjemné. Našťastie existuje niekoľko praktických krokov, ktoré môžete podniknúť, aby ste túto situáciu zvrátili.
Predtým, než sa pustíte do riešení, je dôležité pochopiť, prečo k poklesu konverzií vôbec dochádza. Toto je pár možných príčin, s ktorými sa v praxi stretávame najčastejšie:
Google neustále vylepšuje svoje algoritmy, čo môže mať vplyv na výkonnosť vašich kampaní.
Ak sa na trhu objavili noví konkurenti, môže to viesť k vyšším nákladom za kliknutie a nižším konverziám.
Zistili sme aj to, že pomalá načítavacia doba, nefunkčné odkazy alebo zlá užívateľská skúsenosť odrádzajú potenciálnych zákazníkov od konverzie.
Objem vyhľadávaní a záujem o vaše produkty alebo služby sa môžu počas roka meniť.
Meniť sa môžu aj preferencie a návyky vašich zákazníkov, čo si vyžaduje úpravu marketingových stratégií.
Ak ste zistili, prečo vaše konverzie klesajú, je načase konať. Ponúkame vám niekoľko rýchlych riešení a tipov, ktoré vám môžu pomôcť!
Rozdielne alebo nepresné meranie konverzií: 8 prípadov, kedy sa s nimi môžete stretnúť
Konverzie: Pravidelne sledujte svoje konverzie a identifikujte oblasti, ktoré si vyžadujú zlepšenie.
Údaje: Využite Google Ads a Google Analytics 4 na analýzu dát a získanie lepšieho prehľadu o výkonnosti vašich kampaní. Ak máte nástroje tretích strán, neváhajte ich využiť na získanie ďalších dát.
Neustále prispôsobujte svoje kampane na základe nových informácií a trendov.
Pamätajte, zvýšenie konverzií je často výsledkom komplexného prístupu a neustáleho zlepšovania. Nebojte sa experimentovať a hľadať nové možnosti, ktoré vám pomôžu dosiahnuť vaše marketingové ciele tak, ako to robíme aj my.
Potrebujete pomoc? Ak máte akékoľvek otázky alebo potrebujete ďalšie rady, neváhajte sa na nás obrátiť!