...

Čo robiť, keď konverzie klesajú? Rýchle riešenia a tipy!

Každý marketér či prevádzkovateľ eshopu sa už stretol so situáciou, keď pocítil frustráciu pri poklese konverzií a výkonu kampaní ako takých. Klesajúce konverzie môžu byť nepríjemné. Našťastie existuje niekoľko praktických krokov, ktoré môžete podniknúť, aby ste túto situáciu zvrátili.

Predtým, než sa pustíte do riešení, je dôležité pochopiť, prečo k poklesu konverzií vôbec dochádza. Toto je pár možných príčin, s ktorými sa v praxi stretávame najčastejšie:

Google neustále vylepšuje svoje algoritmy, čo môže mať vplyv na výkonnosť vašich kampaní.

  • Zvýšená konkurencia

Ak sa na trhu objavili noví konkurenti, môže to viesť k vyšším nákladom za kliknutie a nižším konverziám.

  • Problémy s vašou webovou stránkou

Zistili sme aj to, že pomalá načítavacia doba, nefunkčné odkazy alebo zlá užívateľská skúsenosť odrádzajú potenciálnych zákazníkov od konverzie.

  • Sezónne výkyvy

Objem vyhľadávaní a záujem o vaše produkty alebo služby sa môžu počas roka meniť.

  • Zmeny v správaní zákazníkov

Meniť sa môžu aj preferencie a návyky vašich zákazníkov, čo si vyžaduje úpravu marketingových stratégií.

Ak ste zistili, prečo vaše konverzie klesajú, je načase konať. Ponúkame vám niekoľko rýchlych riešení a tipov, ktoré vám môžu pomôcť!

Rozdielne alebo nepresné meranie konverzií: 8 prípadov, kedy sa s nimi môžete stretnúť

Analyzujte údaje

  • Kľúčové slová: Skontrolujte, či vaše kľúčové slová stále zodpovedajú vašim cieľovým skupinám a prinášajú relevantný traffic. Odstráňte neúčinné kľúčové slová a pridajte nové, ktoré sú relevantné pre vaše produkty alebo služby.
  • Reklamy: Overte, či vaše ppc reklamy sú stále pútavé, presvedčivé a relevantné k vašim kľúčovým slovám a cieľovej stránke. Pomocou remarketingových kampaní sa zamerajte na používateľov, ktorí vašu stránku už navštívili. Pravidelne testujte rôzne varianty reklám, cieľových stránok a ponúk, aby ste zistili, čo funguje najlepšie.
  • Vizuály: Vytvorte nové vizuály, ktoré budú pútavejšie a relevantnejšie pre vašu cieľovú skupinu. Vizuály testujte a experimentujte s nimi. 
  • Cieľové stránky: Uistite sa, že vaše cieľové stránky sú rýchle, ľahko použiteľné a optimalizované pre konverzie.
  • Ponuky: Zhodnoťte, či sú vaše ponuky stále konkurencieschopné a prinášajú požadované umiestnenie reklám. Odporúčame vám experimentovať aj s rôznymi typmi ponúk (CPC, CZA, ROAS atď.).
  • Obdobia: Porovnajte aktuálne výsledky s predchádzajúcimi obdobím. Hľadajte sezónne výkyvy alebo iné faktory, ktoré by mohli ovplyvniť konverzie.

Konverzie: Pravidelne sledujte svoje konverzie a identifikujte oblasti, ktoré si vyžadujú zlepšenie.

Údaje: Využite Google Ads a Google Analytics 4 na analýzu dát a získanie lepšieho prehľadu o výkonnosti vašich kampaní. Ak máte nástroje tretích strán, neváhajte ich využiť na získanie ďalších dát.  

Neustále prispôsobujte svoje kampane na základe nových informácií a trendov.

Pamätajte, zvýšenie konverzií je často výsledkom komplexného prístupu a neustáleho zlepšovania. Nebojte sa experimentovať a hľadať nové možnosti, ktoré vám pomôžu dosiahnuť vaše marketingové ciele tak, ako to robíme aj my.

Potrebujete pomoc? Ak máte akékoľvek otázky alebo potrebujete ďalšie rady, neváhajte sa na nás obrátiť!

Tomáš Wyka
V High5 pracujem ako Google PPC špecialista a pomáham e-shopom dosahovať stanovené ciele. V oblasti výkonnostného marketingu sa snažím čo najviac vzdelávať a sledovať nové trendy. Optimalizujem kampane a svoje znalosti využívam na navrhnutie vhodnej stratégie.

Obsah

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44
Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53
821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44, Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53, 821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596
© 2024 Vytvorené so ❤️ marketingovou agentúrou High5
High Five studio s.r.o.
Ochrana osobných údajov a podmienky
Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.