Analýza kľúčových slov, alebo výskum kľúčových slov v online marketingu pre vyhľadávače, je proces spracovania dostupných dát, ktorý poskytuje informácie o tom, čo ľudia vo vyhľadávačoch hľadajú, v akom objeme a s akým úmyslom. Pomáha identifikovať relevantné kľúčové slová, ktoré majú potenciál prilákať cieľovú skupinu. Tento proces tiež zohľadňuje formát výstupu, ktorý ľudia preferujú pri svojom vyhľadávaní.
Analýza kľúčových slov je proces identifikácie a spracovania výrazov, ktoré môžu prilákať návštevníkov na web prostredníctvom organického alebo plateného vyhľadávania. Tento proces zvyčajne predstavuje prvý krok v rámci marketingových kampaní vo vyhľadávačoch.
Pri analýze kľúčových slov sa jednotlivé výrazy zvyčajne triedia do kategórií a podkategórií, ako aj podľa rôznych atribútov, napríklad farba produktu, lokalita alebo cieľová skupina. Jednou z kľúčových metrík je priemerná mesačná vyhľadávanosť každého výrazu.
Analýza kľúčových slov umožňuje napríklad: