Google Tag Manager (GTM) je bezplatný nástroj od spoločnosti Google, určený na efektívnu správu meracích kódov na webových stránkach. Jeho hlavnými výhodami sú rýchlosť, jednoduchosť a minimalizovaná závislosť od programátorov. S GTM nemusíte ručne vkladať viacero meracích kódov, stačí jediný kód, ktorý ich zoskupuje a spravuje prostredníctvom jednoduchého rozhrania GTM. Google Tag Manager umožňuje nastavenie tzv. značiek a fragmentov kódov potrebných na analýzu a optimalizáciu marketingových kampaní. Môžete pracovať so značkami pre Google Ads, Google Analytics, ale aj s kódmi tretích strán a vlastnými kódmi. Úpravy môžete robiť priamo v rozhraní GTM bez potreby zásahu do zdrojového kódu stránky. Akýkoľvek základný projekt by mal obsahovať sledovanie značiek a nastavenie udalostí pre Google Analytics, značku pre Facebook marketing, sledovanie konverzií a remarketing pre Google Ads a dynamický remarketing pre Facebook a Google Ads. Okrem toho GTM umožňuje spúšťanie udalostí na stránkach a nastavenie dynamického remarketingu.