Newsletter predstavuje distribúciu relevantných informácií a ponúk prostredníctvom e-mailov zákazníkom, ktorí o to vopred vyjadrili záujem. Jedná sa o jeden z najbežnejších a najúčinnejších spôsobov online marketingu. Cieľom newslettera je udržiavať zákazníkov informovaných a angažovaných, budovať vzťahy a podporovať záujem o produkty alebo služby.
Newsletter je efektívny nástroj na komunikáciu so zákazníkmi (subscribermi) prostredníctvom e-mailu, kde im môžete doručiť dôležité informácie priamo do ich schránky. Obsah newslettera môže byť jednoduchý text alebo komplexnejší s obrázkami a formátovaným textom.
V dnešnej dobe dostávame veľa e-mailov, vrátane newsletterov. Niektoré končia v SPAMe, iné si otvoríme a na ne reagujeme. Newslettery nám pomáhajú udržiavať kontakt so značkami, ktoré sledujeme a máme radi. Sú obľúbeným nástrojom pre všetkých, ktorí majú webstránky, blogy, e-commerce podniky a potrebujú propagovať svoje produkty, služby, články, udalosti a iné marketingové ponuky.
Hlavné ciele newsletterov sú:
Newslettery sú kľúčovým nástrojom na udržiavanie komunikácie a budovanie lojality zákazníkov, pričom poskytujú cenné informácie a aktuality priamo do ich e-mailových schránok.