Off-page SEO

Definícia

Off-page SEO zahŕňa techniky a stratégie určené na zlepšenie viditeľnosti a reputácie webovej stránky mimo jej vlastného obsahu. Cieľom je zvýšiť autoritu a dôveryhodnosť stránky pomocou získavania kvalitných spätných odkazov od iných dôveryhodných webov. Okrem linkbuildingu zahŕňa aj účasť v sociálnych sieťach, budovanie značky, PR aktivity a tvorbu šíriteľného obsahu. Tieto aktivity sú nevyhnutné pre získanie pozícií vo vyhľadávačoch a zlepšenie celkovej reputácie a dôveryhodnosti stránky na internete.

Popis

Off-page SEO zahŕňa rôzne propagačné aktivity zamerané na zlepšenie pozície webovej stránky vo vyhľadávačoch, pričom najdôležitejšou činnosťou je linkbuilding. Okrem toho však zahŕňa aj ďalšie aktivity, ktoré sú rovnako dôležité:

  • Budovanie prítomnosti na sociálnych sieťach.
  • Účasť v online komunitách a posilňovanie značky.
  • Vykonávanie PR aktivít.
  • Tvorba kvalitného obsahu, ktorý sa prirodzene šíri.

Linkbuilding a ostatné off-page aktivity sú kľúčové pre každú webovú stránku, pretože Google hodnotí stránky aj na základe počtu a kvality odkazov z iných relevantných webov.

Pri off-page SEO sledujeme a analyzujeme rôzne údaje, ktoré nám pomáhajú určiť dôveryhodnosť, popularitu a vplyv webovej stránky. Medzi najdôležitejšie metriky patria:

  • Spätné odkazy (backlinks): Monitorujeme počet a kvalitu odkazov vedúcich na webovú stránku.
  • Autorita domény: Skúmame autoritu domén, ktoré odkazujú na náš web. Domain Rating (DR) odráža dôveryhodnosť domény a môže ovplyvniť hodnotenie stránky vo vyhľadávačoch.
  • Sociálna aktivita: Sledujeme angažovanosť na sociálnych médiách, ako sú zdieľania, komentáre, lajky a reakcie.
  • Návštevnosť: Analyzujeme zdroje návštevnosti, teda odkiaľ prichádzajú návštevníci na web.
  • Online reputácia: Monitorujeme recenzie, hodnotenia a spätnú väzbu od používateľov alebo zákazníkov na rôznych platformách.
  • Citácie a zmienky: Sledujeme, kde a kedy je naša stránka citovaná alebo spomínaná na iných webových stránkach, aj keď neobsahuje aktívny odkaz.

Analýza konkurencie: Porovnávame údaje s konkurenčnými webmi, aby sme lepšie pochopili svoju pozíciu na trhu a získali inšpiráciu na ďalšie odkazy.

Príklad:

Predstavte si, že spravujete blog o varení a chcete zvýšiť jeho viditeľnosť a pozíciu vo vyhľadávačoch. Okrem on-page SEO sa zameriate aj na off-page SEO.

Medzi aktivity, ktoré by ste mohli vykonávať, patria:

  • Zapojenie sa do online diskusií o varení, kde budete zdieľať cenné rady a skúsenosti s ostatnými kuchármi a necháte odkazy na svoj blog.
  • Spolupráca s inými kuchárskymi blogermi na výmene odkazov.
  • Zdieľanie zaujímavých a hodnotných článkov na sociálnych médiách, aby ste prilákali viac návštevníkov na váš blog.

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44
Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53
821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44, Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53, 821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596
© 2024 Vytvorené so ❤️ marketingovou agentúrou High5
High Five studio s.r.o.
Ochrana osobných údajov a podmienky