Model See Think Do Care je jedným z najvyhľadávanejších konceptov v digitálnom marketingu. Predstavuje fázy nákupného procesu a pomáha firmám efektívne budovať svoje marketingové stratégie. V digitálnom prostredí nie je kľúčová len samotná konverzia, ale aj všetky interakcie pred ňou a po nej. Model See Think Do Care je nápomocný pri nastavení týchto krokov s cieľom dosiahnuť úspech.
Klienti prechádzajú rôznymi fázami v nákupnom procese:
See – V tejto fáze klienti ešte nepoznajú značku, preto je cieľom podniku zaujať ich pozornosť a zvýšiť povedomie o svojich produktoch alebo službách. Kľúčové je osloviť čo najširšie publikum a zabezpečiť, aby si potenciálni zákazníci zapamätali značku a docieliť, aby o nej počuli.
Think – Klienti v tejto fáze už vnímajú značku a uvažujú aktívnejšie o jej produktoch alebo službách. Sú v procese rozhodovania, porovnávajú rôzne možnosti a zvažujú výhody a nevýhody.
Do – Klienti sú v tejto fáze pripravení na nákup. Marketingová stratégia je orientovaná na uľahčenie tohto procesu a dosiahnutie konverzie. Všetko je nastavené tak, aby sa klienti dostali k finálnemu nákupu.
Care – Táto fáza je zameraná na starostlivosť o existujúcich zákazníkov, ktorí už uskutočnili nákup.
Marketingové aktivity v tejto fáze pomáhajú udržiavať vzťah so zákazníkmi a podporovať opakované nákupy.