Ak chcete vytvoriť úspešnú reklamnú stratégiu TikTok , kľúčovým prvkom vašej kampane bude výber najlepšieho typu reklamy.
1. Reklamy In-Feed
Reklamy In-feed sa zobrazujú najorganickejšie ako ďalšie video, ktoré si môže používateľ posúvať na svojej stránke For You (FYP). Tento formát reklamy TikTok zvyčajne získava najviac interakcií v aplikácii, pretože používatelia ho môžu páčiť a komentovať. Hoci tieto reklamy môžu mať dĺžku 5 – 60 sekúnd, TikTok odporúča 21 – 34 sekúnd. Obsahuje aj tlačidlo s výzvou na akciu (CTA), ktoré môže viesť na externú vstupnú stránku.
Tieto reklamy sú ideálne pre značky, ktoré chcú získať viac uznania. Optimálnou stratégiou by bola spolupráca s ovplyvňovateľmi, ktorí by spomenuli názov značky alebo produkt a následne sa im reklama zobrazila v ich informačnom kanáli. Pri tejto stratégii si používatelia s väčšou pravdepodobnosťou zapamätajú značku.
2. TopView Ads
Táto reklama je podobná reklame in-feed, pričom hlavný rozdiel je v tom, že ide o prvé video, ktoré používatelia uvidia vo videu. Možno to nie je prvé video, ktoré uvidia pri otvorení aplikácie, no značky majú zaručené tri sekundy pozornosti. Značky musia byť skutočne kreatívne, aby zapôsobili v tak krátkom čase; Našťastie, polovica tvrdej práce je už hotová, pretože sa nemusia starať o to, aby na začiatku zaujali, na rozdiel od reklám in-feed, kde sa používatelia môžu len posúvať. TopView a reklamy in-feed sú najbežnejšie reklamy na TikTok a ich vytváranie je najjednoduchšie.
3.Brand Takeover Ads
Hneď ako používatelia otvoria aplikáciu, reklama sa automaticky prehrá na päť sekúnd a vy môžete byť skutočne kreatívni s tým, čo prezentujete. Môže ísť o sériu videí, GIFov, screenshotov atď. Úspech si však bude vyžadovať veľa plánovania a kreativity. Odporúčame mať viac ako jedno odlišné, no súdržné video, aby ste sa vyhli opakovaniu a zároveň zachovali rozpoznanie značky. To udrží používateľov v kontakte s obsahom, takže je pravdepodobnejšie, že si zapamätajú značku, ktorá sa za ním skrýva. Tento formát reklamy je ideálny pre nové uvedenie produktu na trh v porovnaní s povedomím o značke.
4. Branded Effects
Nie je to platforma sociálnych médií bez použitia filtrov! Značkové efekty umožňujú značkám vytvárať si vlastné zdieľateľné nálepky, AR filtre a šošovky. Je to ideálne, ak chcete obsah vytváraný používateľmi (UGC) alebo chcete šíriť povedomie o kampani, najmä tej s dobrou vecou alebo poslaním.
Bolo by jednoduchšie dosiahnuť značkový efekt s inou reklamou v kombinácii s ňou. Skvelý spôsob, ako spopularizovať efekt značky, je nechať ho použiť celebritu so značkovým hashtagom v titulku reklamy TopView. Používatelia majú niekoľko spôsobov, ako s ním zaujať pomocou filtra, hashtagu alebo jednoducho zaujať aspoň na pár sekúnd. To by si, samozrejme, vyžadovalo veľký rozpočet na implementáciu všetkých týchto reklám popri vytváraní filtra, nálepiek, hashtagov a videa (ešte viac, ak ide o celebritu alebo influencera ).
5. Branded Hashtag Challenge
Od odstránenia stránky Discover TikTok funguje tento typ reklamy najlepšie, keď sa používateľom zobrazí výzva spolu s inými reklamami. Opäť platí, že tento typ reklamy funguje najlepšie v kombinácii s inými reklamami.
Jednou nevýhodou tohto typu reklamy TikTok je, že mnohí tvorcovia sa vezú na vlne, keď sa hashtag začne šíriť, čo znamená, že tento hashtag zahrnú do svojich videí, ktoré ani nespomínajú značku alebo čokoľvek relevantné pre hashtag. Napriek tomu ho používajú, pretože chcú, aby ich videá mali viac očí, a algoritmus uprednostní značkový hashtag. Rovnako ako značkové efekty, aj tu bude veľa UGC, čo znamená, že môžete požiadať TikTokers o povolenie na opätovné zverejnenie ich videí.
6. Spark Ads
Spark reklamy sú v podstate reklamy in-feed, ale tento typ reklamy TikTok tiež umožňuje značkám premeniť svoje vlastné videá TikTok alebo video autora (s ich povolením) na reklamy. Spark reklamy umožňujú používateľom navštíviť účet značky TikTok a použiť ich zvuk pre vlastné video alebo navštíviť hudobnú stránku. Táto reklama sa dôrazne odporúča každému inzerentovi bez ohľadu na jeho marketingové ciele, pretože sa dá pomerne ľahko spustiť a je veľmi efektívna. Nové používateľské rozhranie vstupnej stránky profilu Spark Ads poskytuje o 69 % vyššiu mieru konverzie a o 37 % nižšiu cenu za akciu než kedykoľvek predtým.