Ako nevyhrať tender?!

Keď vám v mailovej schránke pristane pozvánka na tender, máte zmiešané pocity. Výzva bola obrovská a očakávania vysoké – náš tím vedel, že nás čaká viac ako 200 hodín práce, kedy každý detail musí byť premyslený a každá myšlienka vyšperkovaná. Aj napriek tomu sme sa rozhodli túto výzvu prijať a vložiť do nej maximum. Presne také to bolo aj pri tendri pre Alko90.

200+
hodín práce na projekte
350%
nasadenie celého
tímu
100%
zameranie na každý detail

Čo bolo zadaním?

Hoci presné zadanie zdieľať nemôžeme, prezradíme, že klient mal záujem o brandovú kampaň. Dostali sme info o firme, cieľovke, RTB, pozicioningu a ďalšie podklady. 

Začalo to analýzami…

…hodinami analýz. Od analýzy briefu, klienta, produktu, konkurencie, komunikácie, cieľovky, jej správania a množstva ďalších prvkov. Počas analýz sme zistili, že klient síce naozaj potrebuje brandovú kampaň, ale samotný brand nemá zadefinovaný do potrebnej hĺbky.

…a pokračovalo tvorbou brandu

Pozreli sme sa na logo, claim, archetypy, charakter značky, jej hodnoty, vízie, či pozicioning voči konkurencii. Vytvorili sme unikátne brand assets pre rýchlu a ľahkú rozpoznateľnosť .

Pri tvorbe loga sme sa zamerali na jemné oživenie, ktoré zachováva kontinuitu súčasného vizuálu, no zároveň ho modernizuje a posilňuje identitu značky. Zladili sme jednotlivé prvky, napríklad kerning, a zvýraznili sme číslicu 90, ktorá teraz vyniká a dáva logu väčšiu dynamiku. 

Naším cieľom nebolo vytvoriť úplne nový logotyp - aby sme nenarušili príbeh značky. Chceli sme jej však pridať väčší pocit výnimočnosti a dobrodružstva, ktorý odráža jej hodnoty a smerovanie. 

Najvýraznejšia zmena sa udiala v oblasti claimu. 

Pôvodný claim „Take & Drink“, ktorý odkazoval na distribúciu alkoholu, už nebol aktuálny. Nahradili sme ho novým - „Drink & Explore“. Ten lepšie vystihuje ducha značky a zároveň umožňuje flexibilitu v komunikácii.

Dizajn vytvára vizuálny most medzi luxusom a túžbou po objavovaní, spájajúc eleganciu s dobrodružstvom. Symbolizuje cestu za novými zážitkami a kultúrami, pričom vyzdvihuje prestíž a výnimočnosť. 

Logo spája moderného cestovateľského ducha s exkluzivitou a veľkoleposťou, odrážajúc archetypy Boba a Jane, dobrodruhov v hľadaní prémiových alkoholov. 

Začali sme zhmotňovať brand Alko90 do takej miery, že brandová kampaň sa nám začala tvoriť sama.

[Brand je potrebné prezentovať, funkčne a prakticky, nie nasilu]

Personifikácia Alko90 cez brandových hrdinov

Bob a Jane, naši hrdinskí dobrodruhovia. 

Túlajú sa po svete a posielajú nám na Slovensko do Alko90 alkoholické skvosty. Vodku z ďalekej Sibíri, rumy z lokálnych páleníc v Karibiku, škótsku v drevených sudoch priamo z hmlou opradených vysočín.

[Expedičné sety z ciest po svete, ktoré si Bob odkladá do vlastnej zbierky]

A nielen to. 

Spolu s nimi posielajú aj úžasné príbehy od miestnych výrobcov, pestovateľov ovocia, historky o vzniku toho či onoho nápoja a o hľadaní tých najchutnejších kvapiek alkoholu, ktoré svet ponúka. 

Úžasné čítanie. 

Nesmelo to skončiť len pri hrdinoch

Brand musí cieľovku zaujať, nadchnúť, musí ňou pohnúť správnym smerom a vzbudiť v nej želané emócie. 

Navrhli sme strategické aktivity, ktoré svojim charakterom vytvárajú zážitok a prinášajú cieľovej skupine viac ako len kvalitný dovozový alkohol. 

Nami navrhnutý tone of voice značky inšpiruje a nabáda objavovať neobjavené. Povzbudzuje k cestovaniu a zážitkom, ale tiež informuje a prináša zaujímavosti z celého sveta. 

Zákazník by mal v značke vidieť svoje ciele, svoje sny a to, čím by raz mohol byť. Skutočnosť, že tam aktuálne nie je, ho motivuje si tento pocit priblížiť aspoň ochutnávkou lokálneho páleného.

[Exkluzívny alkohol si žiada exkluzívny klub - top 90 nakupujúcich]

Dobrodružstvo začína v pohári

Navrhli sme kreatívne koncepty spojené s vybraným archetypom značky, založené na cestovaní za zážitkami a postavené na princípoch dobrodružstva. Zamerali sme sa na „pracovné cesty“ do zahraničia, počas ktorých zákazníci objavujú destilérky a ich okolie.

Koncept sme pomenovali „ALKOCLUB90 - Cestuj za originálom”. Aby sme pokryli celé spektrum zákazníkov, navrhli sme tiež cenovo dostupnejšie degustačné dobrodružné eventy „ALKOTOUR90” na zaujímavých miestach na Slovensku.

[Kedy kampaň môže prerásť brand? Keď vytvorí niečo, čo chcú ľudia aj mimo alko segmentu, napríklad hráči spoločenských hier]

Jedným z konceptov bolo vytvoriť prémiovú spoločenskú hru s alkoholom, ale žiadne „Človeče, napi sa“. Obsahom balenia sú luxusné značky alkoholu, ktoré obohatia herný zážitok o edukatívnu degustáciu.


Tender nás vtiahol viac, ako sme očakávali

Vedeli sme, že tender je dôležité správne odprezentovať.

Jedna časť tímu sa preto sústredila len na fyzickú podobu prezentácie a spôsob odkomunikovania myšlienok klientovi. Vďaka tomu vznikla, okrem iného, ručne vyrobená drevená truhlica plná zaujímavých pokladov.

[Na mieru vyrobená drevená truhlica, ktorá vznikla u nás v štúdiu pre účely tendra]
[ešte aj vŕzgala tak, ako by precestovala celý svet]

Nič sme nenechali na náhodu 

Povedali sme si, že pre tento tender treba natočiť krátku ochutnávku”. Máme k dispozícii malé štúdio a diorámu, no zábery, uznajte sami, sú veľké” až-až.

[Dioráma v realite]
[Realita vo videu]

Na záver

Napriek pozitívnym reakciám pri prezentovaní, prekvapeniu v podobe truhlice, zábavnej spoločenskej hre a všetkej snahe sme skončili druhí. Zamrzí, ale nakopne makať ešte usilovnejšie, aby ďalší tender dopadol na jednotku. 

Máte záujem o podobnú kreatívu pre svoju značku? 

Viete, na koho sa obrátiť.

Špecialisti za týmto projektom

Ján
Pavlík

STRATÉG

Adam
Kovaľ

GRAPHIC DESIGNER

Kristián Mockovčiak

CONTENT SPECIALIST

Adam
Dzurenda

HEAD OF PPC

Páči sa vám naša case study?

Radi pomôžeme aj vám
Patrik Belanec
CEO, SALES
+421 904 876 596 belanec@high5.sk
Ing. Miroslav Zemenčík
PROJECT MANAGER
+421 918 430 823 projekt@high5.sk

Ďalšie zaujímavé case study

Ako nevyhrať tender?!

Keď vám v mailovej schránke pristane pozvánka na tender, máte zmiešané pocity. Výzva bola obrovská a očakávania vysoké – náš tím vedel, že nás čaká viac ako 200 hodín práce,…
Čítať viac

Byť hore je TOPKA

Ako sa hovorí: “Keď nevládzeš, pridaj.” Samozrejme, platí to iba v určitých prípadoch. Pri PPC Google Ads sa často stáva, že účet máte optimalizovaný, sledujete všetky rôzne udalosti, publiká a konverzie na…
Čítať viac

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44
Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53
821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596

Fakturačné údaje

IČO: 48 159 786
IČ DPH: SK2120078708
Komárnická 119/44, Bratislava, 821 02

Office

Trenčianska 704/53, 821 09 Bratislava

Kontakt

info@high5.sk
0904 876 596
© 2024 Vytvorené so ❤️ marketingovou agentúrou High5
High Five studio s.r.o.
Ochrana osobných údajov a podmienky