
Keď vám v mailovej schránke pristane pozvánka na tender, máte zmiešané pocity. Výzva bola obrovská a očakávania vysoké – náš tím vedel, že nás čaká viac ako 200 hodín práce, kedy každý detail musí byť premyslený a každá myšlienka vyšperkovaná. Aj napriek tomu sme sa rozhodli túto výzvu prijať a vložiť do nej maximum. Presne také to bolo aj pri tendri pre Alko90.
Hoci presné zadanie zdieľať nemôžeme, prezradíme, že klient mal záujem o brandovú kampaň. Dostali sme info o firme, cieľovke, RTB, pozicioningu a ďalšie podklady.
…hodinami analýz. Od analýzy briefu, klienta, produktu, konkurencie, komunikácie, cieľovky, jej správania a množstva ďalších prvkov. Počas analýz sme zistili, že klient síce naozaj potrebuje brandovú kampaň, ale samotný brand nemá zadefinovaný do potrebnej hĺbky.
Pozreli sme sa na logo, claim, archetypy, charakter značky, jej hodnoty, vízie, či pozicioning voči konkurencii. Vytvorili sme unikátne brand assets pre rýchlu a ľahkú rozpoznateľnosť .
Pri tvorbe loga sme sa zamerali na jemné oživenie, ktoré zachováva kontinuitu súčasného vizuálu, no zároveň ho modernizuje a posilňuje identitu značky. Zladili sme jednotlivé prvky, napríklad kerning, a zvýraznili sme číslicu 90, ktorá teraz vyniká a dáva logu väčšiu dynamiku.
Naším cieľom nebolo vytvoriť úplne nový logotyp - aby sme nenarušili príbeh značky. Chceli sme jej však pridať väčší pocit výnimočnosti a dobrodružstva, ktorý odráža jej hodnoty a smerovanie.
Najvýraznejšia zmena sa udiala v oblasti claimu.
Pôvodný claim „Take & Drink“, ktorý odkazoval na distribúciu alkoholu, už nebol aktuálny. Nahradili sme ho novým - „Drink & Explore“. Ten lepšie vystihuje ducha značky a zároveň umožňuje flexibilitu v komunikácii.
Dizajn vytvára vizuálny most medzi luxusom a túžbou po objavovaní, spájajúc eleganciu s dobrodružstvom. Symbolizuje cestu za novými zážitkami a kultúrami, pričom vyzdvihuje prestíž a výnimočnosť.
Logo spája moderného cestovateľského ducha s exkluzivitou a veľkoleposťou, odrážajúc archetypy Boba a Jane, dobrodruhov v hľadaní prémiových alkoholov.
Začali sme zhmotňovať brand Alko90 do takej miery, že brandová kampaň sa nám začala tvoriť sama.
Bob a Jane, naši hrdinskí dobrodruhovia.
Túlajú sa po svete a posielajú nám na Slovensko do Alko90 alkoholické skvosty. Vodku z ďalekej Sibíri, rumy z lokálnych páleníc v Karibiku, škótsku v drevených sudoch priamo z hmlou opradených vysočín.
A nielen to.
Spolu s nimi posielajú aj úžasné príbehy od miestnych výrobcov, pestovateľov ovocia, historky o vzniku toho či onoho nápoja a o hľadaní tých najchutnejších kvapiek alkoholu, ktoré svet ponúka.
Úžasné čítanie.
Brand musí cieľovku zaujať, nadchnúť, musí ňou pohnúť správnym smerom a vzbudiť v nej želané emócie.
Navrhli sme strategické aktivity, ktoré svojim charakterom vytvárajú zážitok a prinášajú cieľovej skupine viac ako len kvalitný dovozový alkohol.
Nami navrhnutý tone of voice značky inšpiruje a nabáda objavovať neobjavené. Povzbudzuje k cestovaniu a zážitkom, ale tiež informuje a prináša zaujímavosti z celého sveta.
Zákazník by mal v značke vidieť svoje ciele, svoje sny a to, čím by raz mohol byť. Skutočnosť, že tam aktuálne nie je, ho motivuje si tento pocit priblížiť aspoň ochutnávkou lokálneho páleného.
Navrhli sme kreatívne koncepty spojené s vybraným archetypom značky, založené na cestovaní za zážitkami a postavené na princípoch dobrodružstva. Zamerali sme sa na „pracovné cesty“ do zahraničia, počas ktorých zákazníci objavujú destilérky a ich okolie.
Koncept sme pomenovali „ALKOCLUB90 - Cestuj za originálom”. Aby sme pokryli celé spektrum zákazníkov, navrhli sme tiež cenovo dostupnejšie degustačné dobrodružné eventy „ALKOTOUR90” na zaujímavých miestach na Slovensku.
Jedným z konceptov bolo vytvoriť prémiovú spoločenskú hru s alkoholom, ale žiadne „Človeče, napi sa“. Obsahom balenia sú luxusné značky alkoholu, ktoré obohatia herný zážitok o edukatívnu degustáciu.
Vedeli sme, že tender je dôležité správne odprezentovať.
Jedna časť tímu sa preto sústredila len na fyzickú podobu prezentácie a spôsob odkomunikovania myšlienok klientovi. Vďaka tomu vznikla, okrem iného, ručne vyrobená drevená truhlica plná zaujímavých pokladov.
Povedali sme si, že pre tento tender treba natočiť krátku „ochutnávku”. Máme k dispozícii malé štúdio a diorámu, no zábery, uznajte sami, sú „veľké” až-až.
Napriek pozitívnym reakciám pri prezentovaní, prekvapeniu v podobe truhlice, zábavnej spoločenskej hre a všetkej snahe sme skončili druhí. Zamrzí, ale nakopne makať ešte usilovnejšie, aby ďalší tender dopadol na jednotku.
Máte záujem o podobnú kreatívu pre svoju značku?
Viete, na koho sa obrátiť.